Over ons

Marina van der Beek

Bij het begeleiden van leerlingen probeer ik samen met de leerling te leren stof in een groter kader te plaatsen. Waar gaat dit hoofdstuk  eigenlijk over? En wat heeft deze paragraaf daarmee te maken? Op die manier leren leerlingen verbanden zien en dat helpt om de stof beter te onthouden.

Na mijn studie geschiedenis in Leiden ben ik gestart als docent in het particulier onderwijs. Daarnaast heb ik altijd gewerkt als huiswerkbegeleider.
Wat mij altijd opvalt is, dat onze leerlingen nooit met tegenzin naar H3X komen. De positieve sfeer, de inhoudelijke ondersteuning en de planmatige aanpak helpt onze leerlingen verder. Er worden successen geboekt en succes smaakt altijd naar meer. Dat is de reden dat ik vaak zeg: “Ik heb het leukste werk dat er bestaat.”

Ignace Waayers
Aimée van Gastel

Als begeleider probeer ik al mijn leerlingen te helpen op een manier die voor hen werkt. Wat ik leuk vind aan mijn werk is zien dat leerlingen echt een verandering doormaken. Hierin spelen ze zelf altijd de hoofdrol, maar ze daarmee helpen is fantastisch.

Na jarenlang in het bedrijfsleven in allerlei managementfuncties te hebben gewerkt heb ik in 2003 H3X opgericht. Hoewel dat niet het plan was ben ik er toch blijven werken, het was gewoon te leuk. Leuk omdat je leerlingen kunt helpen. Met kennis van de vakken, maar vaak met kennis over hoe je het best kan leren. Ik was vroeger zelf een zogenaamde lastige leerling. Terugkijkend had ik zelf goed een H3X-hulp kunnen gebruiken. Ik kan me goed verplaatsen in de leerlingen die als “lastig” worden ervaren. Voor mij geldt; hoe lastiger, hoe leuker.

Henk Beeuwkes